آشنایی با تعدادی از معروف ترین مکانهای دیدنی دبی

به گزارش مجله سرگرمی، درباره دبی گفتنی و ناگفتنی های بسیاری وجود دارند؛ شهری که ویژه گردشگری ساخته شده و امکانات و تفریحات کوچک و بزرگی را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است. با وجود تمام جذابیتی که این شهر در میان گردشگران دارد، برای آنها ضروری است تا درباره معروف ترین مکانهای دیدنی دبی اطلاعاتی را بدست آورند. بدون شک، شهر دبی مهمترین شهر در میان شهرهای امارات متحده بوده و چنانچه می خواهید به این شهر زیبا سفر کنید، خوب است که درباره بهترین مکان های دیدنی دبی تحقیق کنید. برای سهولت در کار، ما برای شما در این مقاله تعدادی از جاهای دیدنی معروف دبی را گردآوری نموده ایم که امید است به کارتان بیاید. با ما همراه باشید.

آشنایی با تعدادی از معروف ترین مکانهای دیدنی دبی
بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری امارات | آنچه در این کشور عربی باید ببینید

آبنمای دبی | Dubai Fountains

اگر به برج خلیفه دبی سری زده باشید، حتما آبنمای موزیکالی را که در دریاچه این برج ساخته شده، دیده اید؛ یک اثر هنری در تلفیق تکنولوژی و نور. گفته می گردد 6600 لامپ در ساخت این آبنما استفاده شده اند. اوج گیری و فروکش فواره های آبنمای دبی همراه با اوج و فرود موزیک، منظره زیبایی را پدیدار نموده و چراغ های این آبنما با 25 رنگ مختلف، موجب جذابیت منظره های ایجاد شده می شوند. برای ساخت آبنمای دیدنی دبی مبلغی حدود 800 میلیون درهم سرمایه گذاری شد. ضروری است بدانید که ساخت این مورد از معروف ترین مکانهای دیدنی دبی به دست یکی از شرکتهای آمریکایی صورت گرفت. آبنمای دبی در سطح کشور امارات و در تمام آسیا شهرت دارد.

بیشتر بخوانیدبرج خلیفه دبی را بشناسید | شاهکار معماری جهان

از ویژگی های این آبنما این است که قدرت پرتاب آب را تا ارتفاع 152 متری دارد که این مسئله برای بازدیدنمایندگان بسیار سرگرم نماینده است. این مورد از جاهای دیدنی معروف دبی تنها در ساعات خاصی از شبانه روز فعال بوده و ظهرها ساعت 13:30 تا 14 برای مدت نیم ساعت فعال است. همچنین، شبها از ساعت شش تا یازده هر نیم ساعت فعال می گردد.

بیشتر بخوانیدآبنمای دبی | عظیمترین پایکوبی موزیکال آب در جهان

برج خلیفه | Burj Khalifa

ساخت این مورد از بهترین مکان های دیدنی دبی در سال 2009 به اتمام رسید و در سال 2010 بهره برداری از آن شروع شد. این برج تا آن موقع بلندترین برج ساخته شده در جهان محسوب می شد که شنیده ها حاکی از آن است که در چند سال اخیر، در کشورهای آمریکایی رقبایی برای این برج ساخته شده اند. یکی از نکاتی که درباره برج خلیفه باید بدانید این است که انتخاب نام این برج به احترام خلیفه دبی، شیخ زاید آل نهیان صورت گرفت. نمای بیرونی برج خلیفه از جنس شیشه بوده و گفته می گردد که در ساخت نمای این ساختمان 24348 قطعه شیشه به کار برده شده اند. این مسئله موجب شده که برج خلیفه عظمت بیشتری پیدا کند.

این مورد از جاهای دیدنی معروف دبی علاوه بر واحدهای مسکونی، اداری و تجاری، یک هتل و مراکز خرید نیز در خودش دارد. این ساختمان زیبا به عنوان سمبل کشور دبی شناخته می گردد. چنانچه مایل باشید از برج خلیفه بازدید کنید، باید بدانید که بازدید و ورود به محوطه برج برای گردشگران هزینه ای را در بر ندارد.

دبی مال

یکی از مکان هایی که در دبی خرید کردن از آن به میهمانان توصیه می گردد، دبی مال نام دارد. دبی مال را عظیمترین مرکز خرید جهان می دانند، زیرا مساحت آن حدود 1124000 متر مربع بوده که تقریبا پنجاه برابر مساحت یک زمین فوتبال عظیم است. مساحت زیاد دبی مال موجب شده تا بتواند امکانات مورد احتیاج گردشگران را در خود جای دهد. یک هتل عظیم لوکس با 250 اتاق، 120 کافه و رستوران باکیفیت و 22 سینمای عظیم اسکرین پلاس از جمله این امکانات هستند. عظیمی دبی مال موجب شده که احتیاج این مرکز به پارکینگ نیز بالا برود و به همین دلیل، سه پارکینگ برای این مرکز تدارک دیده شده که بیشتر از 14000 اتومبیل را در خود جای می دهد.

پارکینگ های این مورد از معروف ترین مکانهای دیدنی دبی به سیستم فروش بلیط هوشمند مجهز شده اند. داخل این مرکز خرید 1200 مغازه وجود دارد که بیشتر این مغازه ها به فروش برندهای تجاری مختلف می پردازند. در مغازه های دبی مال تقریبا همه چیز پیدا می گردد و در حقیقت، این مرکز خرید توانسته تا در میان رقبای عظیمش صندلی خود را حفظ کند.

برج العرب | Burj Al Arab

این مورد از جاهای دیدنی معروف دبی در بهترین منطقه شهر یعنی جمیرا واقع شده است. بازدید از برج العرب به تمام مسافران این شهر توصیه می گردد. دلایل زیادی برای محبوبیت این برج وجود دارند. اما، مهمترین دلیل آن این است که برج العرب تنها هتل جهان بوده که 7 ستاره بدست آورده است. لازم هست بدانید که حدود هفت طبقه از این هتل زیر آب واقع شده است و آکواریوم مشهورش از معروف ترین مکانهای دیدنی دبی بشمار می آید.

بیشتر بخوانیدبرج العرب | بلندترین و لوکس ترین در جهان

کویر دبی | Dubai Desert

زمانیکه از بهترین مکان های دیدنی دبی صحبت می کنیم، بیشتر افراد به یاد دریا و ساحل می افتند اما، از قلم نیاندازید که شهر دبی در یک کشور کویری بنا شده و علاوه بر سواحل دلپذیر، کویرهای محافظت شده زیبایی نیز دارد. ممکن است سوال کنید که در کویر چه تفریح جذابی می تواند وجود داشته باشد؟ عجله نکنید، در کویر هم میتوان به اندازه ساحل از سفر لذت برد اگر بدانید که چطور و در کجا تفریح دلخواهتان را انتخاب کنید.

در دبی سرگرمی های کویری بسیاری وجود دارند. شما می توانید موتور سواری در کویر را تجربه کنید. سندبوردینگ (Sandboarding) نیز انتخاب خوبی است. اسکی روی شن نیز هواداران خودش را دارد و کویرنوردی بدون شک تفریح جالبی خواهد بود. همچنین، شترسواری نیز در این ناحیه انجام می گردد. اگر به ستارگان علاقمند باشید، بدون شک تایید می کنید که هیچ کجا به اندازه آسمان کویر در شب برای رصد ستارگان دلپذیر نیست.

پارک های آبی دبی

شهر دبی دارای چند پارک آبی مشهور بوده که هواداران زیادی دارند. البته، بیشتر این پارکهای آبی متعلق به هتلها هستند اما، پارک های آبی مجزایی نیز وجود دارند. چنانچه در فکر سفر به دبی هستید، تفریح در پارکهای آبی این شهر برای شما جذاب خواهد بود. دو پارک آبی مشهور شهر دبی پارک آبی وایلد وادی و پارک آبی آتلانتیس هستند. شهرت این دو پارک از نظر کیفیت و تنوع تفریحات آنقدر زیاد بوده که حتی در سایت مشهور تریپ ادوایزر نیز به طور مفصل به آنها پرداخته شده است.

بیشتر بخوانیدپارک آبی وایلد وادی دبی| سرزمینی سرشار از هیجان

موزه دبی | Dubai Museum

با رفتن به موزه دبی می توانید اطلاعات زیادی را بدست آورید و حتی از برنامه های آینده ای که برای پیشرفت شهر چیده شده اند، باخبر شوید. ساختمان این موزه از قدیمی ترین ساختمان شهر دبی بوده و گفته می گردد که این ساختمان در گذشته توسط پادشاهان استفاده می شد. چشم انداز موزه دبی به خوبی فرهنگ، تاریخ و جغرافیای شهر دبی را نمایش می دهد پس، می تواند برای مسافران جالب دلپذیر باشد.

جزیره جمیرا

یکی از بهترین مکان های دیدنی دبی، جزیره جمیراست. این جزیره در حقیقت کوچکترین جزیره نخل در شهر دبی بوده که در فاصله اندکی تا ساحل نخل دبی دارد. جزیره نخل جمیرا یکی از اولین جزیره های اطراف دبی بوده که ساخت و ساز در آن صورت گرفت. این منطقه بدست معماران هلمان هورلی چاروات طراحی و بعد ساخته شد. در سال 2006 منطقه مسکونی جزیره به خریداران تحویل داده شد و مدتی بعد یعنی در اکتبر 2007 این جزیره به عنوان عظیمترین جزیره مصنوعی جهان بحساب آمد.

داخل جزیره، مسجدی بنام مسجد جمیرا ساخته شده و معماری این مسجد بسیار زیباست. به مسافران دبی پیشنهاد می گردد که از این مورد از جاهای دیدنی معروف دبی دیدن نمایند.

بیشتر بخوانیدمسجد جمیرا | مسجد باشکوه و دیدنی جمیرا دبی

معبد سیک | Darbar Sikh Temple

یکی از بناهای زیبای محله جبل علی دبی، معبد باشکوه سیک هست. از جذابیت های این بنا معماری خاصش بوده که تلفیقی از معماری اسلامی با معماری هندی است. این معبد تنها معبد رسمی در کشورهای حاشیه خلیج فارس محسوب می گردد که همین مسئله، موجب جذب گردشگران بدان شده است. بازدید از این بنا می تواند برای علاقمندان به تاریخ و معماری جذاب باشد.

آکواریوم دبی | Dubai Aquarium

آکواریوم دبی از عظیمترین آکواریوم های جهان محسوب می گردد که انواع مختلفی از حیات دریایی را در خود جای داده است. فضای آکواریوم دبی بسیار زیبا و جذاب بوده و بازدید از آن جهانی جدیدی را پیش چشم شما باز خواهد کرد. کافی است در میان راهروهای آکواریوم قدم بزنید و شگفتی های جهانی زیر آب را به چشم ببینید. گردشگران زیادی راهی این آکواریوم می شوند تا ضمن لذت بردن از فضای آن، با دوستان و خانواده خود تصاویر یادگاری ثبت نمایند.

جنس آکواریوم دبی از شیشه های اکریلیک بوده و در ساختش از پنل و صفحات بسیار عظیمی استفاده شده است. همین مسئله موجب شد تا نام این آکواریوم در لیست رکوردهای جهانی گینس به ثبت برسد. ضروری است بدانید که محل آکواریوم در مرکز تجاری دبی مال هست اما، عده زیادی از افرادی که راهی این مرکز تجاری می شوند، از این مسئله بی خبر هستند.

بیشتر بخوانیددیدنی های آکواریوم دبی، تجربه زیبایی در زیر آبدر ادامه بخوانیدسفر به دبی | زیباترین جاذبه های گردشگری دبی

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102526

به "آشنایی با تعدادی از معروف ترین مکانهای دیدنی دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدادی از معروف ترین مکانهای دیدنی دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید