آیین نامه نحوه اخذ مالیات از املاک وخودروهای با شرایط خاص ارائه شد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : وزارت امور مالی و دارایی آیین نامه اجرایی بند(ت) تبصره (6) ماده واحده قانون بودجه سال 1399 کل کشور درباره شیوه اخذ مالیات از املاک و خودروهای با شرایط خاص را به کمیسیون اقتصاد هیئت دولت ارائه کرد.

آیین نامه نحوه اخذ مالیات از املاک وخودروهای با شرایط خاص ارائه شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، وزارت امور مالی و دارایی به استناد بند (ت) تبصره (6) ماده واحده قانون بودجه سال 1399 کل کشور، آیین نامه اجرایی بند یاد شده، موضوع اخذ مالیات ازاملاک و خودروها را تدوین و جهت سیر مراحل آنالیز به هیئت دولت ارائه نموده است.

مطابق این آیین نامه وزارت خانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی موظفند داده ها و اطلاعات مالکیت املاک از قبیل مشخصات هویتی، نشانی اقامتگاه قانونی و شماره تلفن همراه و مشخصات ملک را حسب درخواست سازمان امور مالیاتی کشور به وسیله برخط حداکثر تا خاتمه شهریور ماه 1399 در اختیار این سازمان قرار دهند.

هم چنین، نیروی انتظامی موظف است داده ها و اطلاعات مالکان خودروها از قبیل مشخصات هویتی، نشانی اقامتگاه قانونی و شماره تلفن همراه و مشخصات خودرو را حسب درخواست سازمان امور مالیاتی کشور به وسیله برخط حداکثر تا خاتمه شهریور ماه 1399 در اختیار این سازمان قرار دهد.

سازمان امور مالیاتی نیز مجاز است با استفاده از ضریب همگن مناسب، ارزش واقعی واحد مسکونی را مشخص نماید در ضمن این سازمان می تواند به وسیله ظرفیت قانونی کارشناس رسمی دادگستری نسبت به ارزش گذاری روز واحدهای مسکونی که برحسب آنالیز های میدانی دارای معماری و شرایط خاص تشخیص داده می شوند، اقدام نماید.

مطابق آیین نامه پیشنهادی، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مکلفند مالیات سالانه مربوط به هریک از واحدهای مسکونی و خودروهای مشمول تحت تملک خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا خاتمه بهمن ماه 1399 پرداخت نمایند.

لازم به ذکر است، دفاتر اسناد رسمی و نیروی انتظامی مجاز به ثبت نقل و انتقال املاک و نیز نقل و انتقال و تعویض پلاک خودروهای مشمول مالیات موضوع این آیین نامه قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مربوطه نیستند.

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108148

به "آیین نامه نحوه اخذ مالیات از املاک وخودروهای با شرایط خاص ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه نحوه اخذ مالیات از املاک وخودروهای با شرایط خاص ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید