خبرنگاران استاندار گیلان: حمایت دولت تدبیر و امید از صنعت چای بی بدیل بوده است

به گزارش مجله سرگرمی، رشت - خبرنگاران- استاندار گیلان با اشاره به اقدامات دولت در حوزه کشاورزی گفت: حمایت دولت تدبیر و امید از صنعت چای گیلان بی بدیل بوده است.

خبرنگاران استاندار گیلان: حمایت دولت تدبیر و امید از صنعت چای بی بدیل بوده است

ارسلان زارع چهارشنبه شب در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در رشت اضافه نمود: با اقدامات حمایتی دولت، بسیاری از زمین های رها شده چای دوباره احیاء شد.

وی اضافه نمود: تعدیل قیمت ها و موافقت با قیمت پیشنهادی استان برای برگ سبز چای از اقدامات خیلی خوب دولت برای حمایت از چایکاران بود که باید کوشش کنیم صندوق حمایت از چای را در میان مدت و دراز مدت تقویت کنیم زیرا هدفگذاری ما ارتقای صنعت چای است.

وی با اشاره به حمایت های دولت از شالیکاران خاطر نشان کرد: مصرف برنج در کشور سه میلیون تن است که این رقم بیش از میزان فراوری ما است، از این رو احتیاجمند به واردات این محصول هستیم اما در عین حال در سال های اخیرکنترل و نظارت برای جلوگیری از واردات بی رویه و مدیریت این شرایط صورت گرفته است.

بخشی از موضوعات تعهدات ارزی متاثر از شرایط تحریم است

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ارز مورد احتیاج کشور در یکسال 41 میلیارد دلار است، گفت: ارزی که ما امروز در کشورهای دیگر داریم و مسدود است بسیار بیش از اینهاست و برگشت آن در شرایط کنونی سخت است.

وی با اشاره به کوشش های دولت برای برگشت ارز به کشور توضیح داد: در این شرایط سخت بازرگانان نیز باید بتوانند ارز خود را به کشور باز گردانند.

زارع در ادامه با اشاره به تقاضای بعضی از واحدها برای دریافت تسهیلات جهت تامین سرمایه در گردش گفت : برای تحقق این مهم پیگیری های لازم انجام می شود اما وقتی این منابع اعتباری به استان تزریق می شود، از آن استقبال نمی نمایند.

وی از فراوری نمایندگان خواست تا از این ظرفیت ها به نحو شایسته استفاده نمایند.

رشد مالی کشور با برجام در سال 95 به 12.5 درصد رسید

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نامگذاری هوشمندانه سال جاری با عنوان جهش فراوری از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: در شرایط سخت تحریم، نگاه هابه بخش خصوصی است، دولت ها راهبردها را معین و نظارت می نمایند و تصدی گری نمی نمایند اما بخش خصوصی اصل کار را انجام می دهد و بخش اعظم مسائل کشور توسط بخش خصوصی، فراوری نمایندگان، کارآفرینان، تجار و بازرگانان حل می شود.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت های خیلی خوبی در استان وجود دارد که در سنوات گذشته فقط از بخش اندکی از آنها استفاده شده است.

زارع با اشاره به تحقق صادرات غیر نفتی بیش از 500 میلیون دلار هدفگذاری شده استان توضیح داد: سال جاری با وجود تمامی سختی ها این میزان 600 میلیون دلار هدفگذاری شده است.

وی موقعیت جغرافیایی، دریای خزر و کاسپین، راههای ارتباطی اعم از دریایی، زمینی و ریلی، منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه آستارا و پیشینه بازرگانی خوب در استان و همسایگی با کشورهای حاشیه خزر را از مزیت های استان خواند و گفت: انتظار است با وجود سختی ها برای استفاده بهینه و صحیح از این ظرفیت ها کوشش بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه افزایش فراوری باحمایت دولت اتفاق می افتد، اضافه نمود: به همین دلیل برای تکمیل طرح های بالای 60 درصد منابع مختلف اعتباری پیش بینی شده است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: در سال 95 با موفقیتی که کشورمان در برجام بدست آورد، اقتصاد ما از منفی به رشد مالی 12.5 درصد رسید و رتبه اول را در دنیا از لحاظ رشد مالی کسب کرد.

وی یادآور شد: اکنون بخشی از چالش های ما به تحریم ها بر می شود و کرونا هم مزید بر علت شده که باید با همت مضاعف و تمرکز بر فعالیت های مالی بر مسائل غلبه کرد زیرا فاصله ای بین دولت و بخش خصوصی نیست و ملت ایران همانطور که از ابتدای پیروزی انقلاب در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کردند براین مسائل نیز فائق می شویم.

تقویت دیپلماسی مالی راهکاری موثر برای استفاده بهینه از ظرفیت ها

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اهمیت بازرگانی بین المللی یکی از راهکارهای موثر در استفاده بهینه از ظرفیت ها را تقویت دیپلماسی مالی بیان نمود.

وی با بیان اینکه گیلان به عنوان اولین استان در استقرار میز اوراسیا بیان نمود: این استان به لحاظ آرامش و امنیت اجتماعی، موهبت های الهی و موقعیت شایسته برای صادرات باید از فرصت ها بیشتر بهره بگیرد.

استاندار گیلان توضیح داد: باید با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد کالاهای صادرات محور در استان تقویت و از ظرفیت توریسم در آینده بیشتر استفاده کنیم تا شاهد توسعه استان باشیم.

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 100161

به "خبرنگاران استاندار گیلان: حمایت دولت تدبیر و امید از صنعت چای بی بدیل بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار گیلان: حمایت دولت تدبیر و امید از صنعت چای بی بدیل بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید