شهر توریست تحول بزرگی را در صنعت توریستی ایجاد می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، شهر جهانگرد تحول بزرگی را در صنعت جهانگردی ایجاد می نماید.

شهر توریست تحول بزرگی را در صنعت توریستی ایجاد می نماید

جلسه ارائه گزارش عملکرد شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی، مدیرکل دفتر حوزه وزارتی و امور بین الملل، خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی و اعضای هیئت مدیره شرکت در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی برگزار گردید.

مونسان در این جلسه با تشکر از کوشش ها و زحمات مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی، اعضای هیئت مدیره شرکت، مدیران و کارمندان این شرکت برای اقدامات اجرا شده گفت: انصافا اقدامات خوبی طی سه سال اخیر انجام شد، شرکتی با گردش مالی 400 میلیون تومانی به سرعت توانسته عایدیهای خود را افزایش و هزینه ها را کاهش دهد و از شرکت زیان ده تبدیل به شرکت سودده گردد. انجام چنین کاری سخت است با توجه به اینکه شرکت مشمول اصل 44 بوده و محدودیت هایی داشته است، به این علت نمی توانسته کار جدی انجام دهد، زیرا سرمایه گذاری ها محدود و یک ساله بوده، این محدودیت ها منجر به زیان ده شدن شرکت ها می گردد.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی پیرامون اینکه شهر توریست تحول عظیمی را در صنعت توریستی ایجاد می نماید، اضافه کرد: شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی اقدامات خوبی را در زمینه املاک آغاز نموده است، به امید خدا با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. هیات مدیره شرکت باید روی املاک شرکت که در مکانهای خوب کشور قرار گرفته است، تمرکز داشته باشند.

مونسان خطاب به مدیران این شرکت بیان نمود: با کمیته املاکی که در این شرکت تشکیل شده می توانید موضوع املاک را سامان دهی کنید و متصرفان را کاهش دهید. به امید خدا با کوشش هایی که انجام می دهید، املاک در اختیار شرکت قرار بگیرد تا بتوانید از این املاک برای توسعه کسب و کار و عایدی بهره ببرید.

او ادامه داد: شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی باید بتواند خلاهایی که وزارتخانه در حوزه های مختلف به ویژه توریستی دارد، مرتفع کند.

مونسان تأکید کرد: شهر توریست باید مورد توجه جدی هیت مدیره این شرکت قرار بگیرد، اگر این موضوع مهم عملیاتی گردد در حقیقت می توانیم همه امکانات شهرداری ها و دهیاری ها را در کنار وزارتخانه قرار دهیم، به جای آنکه وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی از منابع محدود خود هزینه کند از حمایت ها و منابع دیگران هم استفاده کند با توجه به اینکه موضوع توریستی با موضوعات مربوط به شهرداری ها عجین شده است و فعالیت آنها مربوط به حوزه شهری می گردد.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اسم کرد: همواره به مدیران کل استانها تاکید کردم تا ارتباطات خوبی با شهرداری ها برقرار نمایند. اگر بتوانیم به وسیله این شرکت در قالب موضوع شهر توریست امکانات را در خدمت بگیریم، برای توسعه توریستی کشور اتفاق خوبی می افتد؛ شهر توریست باید ب یک موضوع مهم تبدیل و رفتار شهروندان شهرهای توریست و حمل و نقل این شهرها باید تببین گردد.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی توضیح داد: علاوه بر احداث مجتمع های خدماتی بهداشتی بین راهی که تعریف شده و کارهای اجرایی آن به وسیله این شرکت اجرا شده است، باید کوشش کنید این طرح ها سودده گردد.

او ادامه داد: با توجه به جمعیت بیش از 80 میلیون نفری کشور و تعداد سفرهای برون شهری می توان در قالب تفاهم نامه های مختلف با شرکت های فراورینماینده و خدماتی عظیم احداث و سودده بودن مجتمع های خدماتی بهداشتی بین راهی را پیش برد و تجربیات خود را در اختیار شهرداری ها برای احداث این مجتمع های بهداشتی در داخل شهرها هم قرار داد. انجام و احداث چنین پروژه های تیراژی از ساختن یک برج سخت تر است.

تاکید بر ایجاد سامانه حمل و نقل توریستی کشور

مونسان با بیان اینکه موضوعات وزارت میراث فرهنگی باید رصد و عملیاتی گردد، اظهار کرد: چندسال پیش مصوبه ای را از هیات وزیران درباره شرکت های حمل ونقل توریستی کشور گرفتیم. این موضوع بسیار مهم است. در حال حاضر حمل ونقل توریستی کشور روی زیرساخت حمل ونقل عمومی مسافر قرار گرفته است. به این منظور باید سامانه حمل و نقل توریستی در کشور داشته باشیم تا صرفا برای توریستی استفاده گردد و این سامانه ماشین سواری، ون و اتوبوس مخصوص توریستان داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی ادامه داد: سال گذشته نامه ای را با وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشتیم و برای اسحاق دنیاگیری هم ارسال کردیم که متاسفانه با ممنوعیت ورود خودرو به کشور روبه رو شد. طرح خوبی بود، در این طرح تعداد وسایل نقلیه عمومی که برای صنعت توریستی کشور احتیاج بود مطرح و درخواست کردیم خودروهای مخصوص توریستی با تخفیف وارد کشور گردد. برای جلوگیری از رانت ورود خودرو در نامه ذکر کردیم همه خودروها و پلاک های توریستی حداقل تا 12 سال باید قابلیت فروش نداشته باشند.

او گفت: اخیرا موضوع حمل و نقل توریستی کشور را مجددا مطرح کردیم که خوشبختانه دستور خوبی داده شد و در کمیسیون مالی دولت قرار گرفته است.

مونسان توضیح داد: موضوع حمل و نقل توریستی هم می تواند جزو برنامه های شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی قرار گیرد. حتی می توان از خودروهای داخلی برای تحقق این موضوع هم استفاده کرد به طوری که شرکت های حمل و نقل توریستی به وسیله بخش خصوصی در کشور شکل گیرد. بعلاوه این موضوع می تواند به ارتقای توریستی کشور بسیار یاری کند، البته حدود 14 شرکت حمل و نقل توریست در کشور ایجاد شده است.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی با بیان اینکه وظیفه وزارتخانه فراوری مفهوم و تئوری است، توضیح داد: شرکت های زیرمجموعه باید به وسیله بخش خصوصی این تئوری ها را عملیاتی نمایند، انجام این کار به اثرگذاری بیشتر شرکت ها در صنعت توریستی یاری می نماید.

راه اندازی واحد املاک و مستغلات شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی

خشایار نیکزادفر در ادامه بیان نمود: برنامه ریزی و توسعه زیرساخت های صنعت توریستی از قبیل مراکز اقامتی، اردوگاه توریستی (کمپینگ) و حمام های آب معدنی، مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی، منطقه ها نمونه توریستی، مجتمع های سیاحتی و تفریحی، تأسیسات و تجهزات جابه جایی توریست بر مبنای سیاست های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی و اجرای طرح ها و پروژه ها به وسیله عقد قرارداد با پیمانکاران و مشاوران صلاحیت دار و تهیه بسته های سرمایه گذاری در زیرساخت های توریستی و واگذاری آن به سرمایه گذاران برای اجرا از جمله موضوع فعالیت، وظایف و اختیارات این شرکت است.

او در مورد اصول قانون برنامه ششم توسعه و سند منظره 1404 و سند راهبردی توسعه توریستی کشور گفت: این اصول شامل توانمندسازی بخش خصوصی به اسم محرک رشد مالی و کاهش تصدی گری دولت، ایجاد زیرساخت های مورد احتیاج توریستی و استفاده از ظرفیت مشارکت بخش خصوصی در راستای افزایش رقابت پذیری توریستی، تقویت و تسهیل حضور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با بهبود تصویر ذهنی از ایران در سطح بین المللی به وسیله حضور در نمایشگاه های توریستی و… است.

نیکزادفر با اشاره به اقدامات ویژه اجرا شده در شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی توضیح داد: اخذ تنفس موقت شرکت از شمول اصل 44 قانون اساسی از ابتدای سال 1400، افزایش سرمایه شرکت و خروج از ماده 141 قانون تجارت (انحلال شرکت)، سودآور شدن شرکت در ترازهای مالی سال 1399 و ایجاد و راه اندازی واحد املاک و مستغلات شرکت در راستای احصا و اخذ اسناد مالکیت از جمله این اقدامات است.

مجوز احداث هزار مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی توریستی در سراسر کشور و بازسازی و بهسازی اماکن تاریخی

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی اسم کرد: اهم دستاوردهای شرکت در حوزه توسعه و سرمایه گذاری شامل برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها و مسابقات، طرح ارزیابی و رتبه بندی شهرتوریست، آزمون جامع دوره های کوتاه توریستی، توسعه زیرساخت های الکترونیکی (سامانه ها)، ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی و بلیت الکترونیک اماکن تاریخی بوده و در حوزه عمرانی هم مجوز احداث هزار مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی توریستی در سراسر کشور و بازسازی و بهسازی اماکن تاریخی است.

او ادامه داد: در حوزه مالی اقدامات شرکت شامل اخذ مفاصا حساب مالیاتی سالهای 97 و 98، اقدام و پیگیری در بروزرسانی مجامع و گزارشات حسابرسی ادوار و تهیه و تدوین طرح تملک و دارایی و افزایش اعتبارات عمرانی در سال 1400 بوده و در حوزه املاک حقوقی می توان به تهیه نسخه الکترونیکی کلیه اسناد و پرونده های مربوط به املاک شرکت، پیگیری و اخذ چهار فقره سند املاک متعلق به شرکت، ثبت صورت جلسه مجامع از سال1392 تا کنون در اداره ثبت شرکت ها، ثبت نشان تجاری شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گری و دنیا گردی و ثبت نشان تجاری تفریحاتی اشاره نمود.

نیکزادفر اظهار کرد: خروج موقت شرکت از گروه1 ماده 2 اجرای سیاست های کلی اصل44 قانون اساسی و تهیه نمودار سازمانی نو برای اخذ تاییدیه از سازمان اداری و استخدامی و ثبت اطلاعات در سامانه پاکنا از جمله اقدامات اجرا شده در حوزه اداری و منابع انسانی است.

ثبت اطلاعات 61 ملک شناسایی شده، تصرفی و غیرتصرفی شرکت در سامانه سادا

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی در مورد اقدامات حوزه املاک و مستغلات گفت: ثبت اطلاعات 61 ملک شناسایی شده و تصرفی و غیر تصرفی شرکت در سامانه سادا (متعلق به اداره کل مدیریت اموال و دارایی های دولت وزارت امور مالی و دارایی)، هماهنگی و تشکیل جلسه با عوامل نیروهای مسلح برای مشخص تکلیف املاک تحت تصرف، درخواست گردش ثبتی 20 مورد از املاک شرکت به وسیله سازمان ثبت اسناد و املاک که 10 مورد آن به نتیجه رسیده و تهیه نسخه الکترونیکی تمام اسناد و پرونده های مربوط به املاک شرکت از جمله اقدامات شرکت در حوزه املاک و مستغلات است.

او اضافه کرد: از عملکرد حوزه مالی، ذی حسابی و امور قراردادها می توان به تهیه و تدوین و تنظیم صورت جلسات بودجه شرکت در دو حوزه طرح تملک و جاری، اخذ تخصیص 103 درصدی اعتبارات طرح تملک دارایی سال 1400، تهیه و تدوین و تنظیم موافقتنامه طرح تملک دارایی های سرمایه ای با سازمان برنامه بودجه اشاره نمود.

نیکزادفر در مورد مهمترین اقدامات حوزه عمرانی گفت: نظارت به نمایندگی از وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی بر احداث پروژه موزه و مجموعه یادمانی فرهنگی و توریستی سور (سرخه)، اجرای طرح بهسازی سازه ای و معماری دیوار شمال، و شمال غربی کلیسای سن استپانوس، احداث هشت واحد مجتمع خدماتی بهداشتی بین راهی واقع در استان فارس و تکمیل و تحویل شش واحد به اداره کل استان، تحویل و تحول 23 واحد از مجتمع های خدماتی بهداشتی بین راهی واقع در استان ایلام به اداره کل استان، احداث و تکمیل کردن 10 واحد مجتمع های خدماتی بهداشتی بین راهی در استان اردبیل و احداث سه واحد مجتمع خدماتی بهداشتی بین راهی واقع در استان کرمان از جمله اقدامات حوزه عمرانی است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی اسم کرد: توسعه زیرساخت های الکترونیکی در سال 98 شامل بلیت الکترونیک اماکن تاریخی، لغو ویزا دوجانبه روسیه، تطبیق و استانداردسازی تاسیسات توریستی، آموزش مالکان، بهره برداران و فعالان خانه مسافر، ساماندهی و مدیریت خانه مسافر و در سال 99 صدور موافقت نامه تاسیس تا اجرای منطقه ها نمونه توریستی، سامانه های استعلام حرایم بافت های تاریخی، اخد مجوز عکاسی و فیلمبرداری اماکن تاریخی و راه اندازی دوباره مسافریار است.

او در مورد اقدامات حوزه سرمایه گذاری شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی گفت: ساماندهی توریستی سلامت در مبادی ورودی ایران، بهسازی و نوسازی مجتمع اقامتی توریستی بامسان (باراجین-قزوین) و راه اندازی سامانه سفرهای آسان و برنامه ریزی شده (ساب) از جمله این اقدامات است.

نیکزادفر نظارت، ارزیابی فنی و توسعه زیرساخت های الکترونیکی (خانه مسافر و…)، اتصال به سامانه حواله الکترونیک (بهداد و نسیم) بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و برقراری شبکه MPLS و دریافت مجوزهای لازم از سازمان فناوری اطلاعات را از جمله اقدامات حوزه انفورماتیک دانست.

سهند بلاگ: سهند بلاگ: با سهند بلاگ از وبسایت و وبلاگ رایگان بهره ببرید

منبع: همگردی
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 152935

به "شهر توریست تحول بزرگی را در صنعت توریستی ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر توریست تحول بزرگی را در صنعت توریستی ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید