معرفی فرودگاه بین المللی تاشکند؛ ازبکستان

به گزارش مجله سرگرمی، فرودگاه تاشکند | Tashkent International Airport

تاشکند که به نام های تاشکنت و چاچ هم نامیده می گردد پایتخت کشور ازبکستان است و به همین دلیل مسافرانی که قصد سفر به ازبکستان را داشته باشند بلیط هواپیمایشان را به مقصد فرودگاه تاشکند خریداری می نمایند. در این مطلب قصد داریم فرودگاه تاشکند یا فرودگاه اسلام کریمف را به شما معرفی کنیم و اطلاعات لازم در خصوص این فرودگاه را با شما در میان بگذاریم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی فرودگاه بین المللی تاشکند؛ ازبکستان

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما اینجا را کلیک کنید

آشنایی با فرودگاه تاشکند

فرودگاه اسلام کریمف (Islam Karimov Tashkent Airport) که بیشتر به نام فرودگاه تاشکند شناخته می گردد اصلی ترین فرودگاه بین المللی ازبکستان و سومین فرودگاه پرتردد در آسیای میانه است. این فرودگاه با مرکز شهر تاشکند حدود 12 کیلومتر فاصله دارد. فرودگاه بین المللی تاشکند قطب اصلی فعالیت های شرکت هواپیمایی ازبکستان ایرویز و عظیم ترین فرودگاه بین المللی در ازبکستان است.این فرودگاه از دو ترمینال تشکیل شده است: ترمینال شماره 2 به پروازهای بین المللی اختصاص دارد و ترمینال شماره 3 هم مختص پروازهای داخلی است. ایرلاین های مختلف و معتبری به این فرودگاه رفت و آمد دارند که از مشهورترین آن ها می توان به ترکیش ایرلاینز، ائروفلوت، ایرآستانا، فلای دبی و ازبکستان ایرویز اشاره نمود. فرودگاه تاشکند به صورت 24 ساعته باز است و به مسافران سرویس دهی می نماید.

  • نام رسمی: فرودگاه بین المللی اسلام کریمف
  • کد یاتا: TAS
  • کد ایکائو: UTTT
  • تعداد ترمینال های مسافربری: 2 ترمینال
  • وبسایت رسمی فرودگاه: uzairways.com

ترمینال های فرودگاه

گفتیم که فرودگاه تاشکند از دو ترمینال به نام های ترمینال شماره 2 و 3 تشکیل شده است. ترمینال شماره 2 در سال 2001 بازسازی شد و این بازسازی ها در نهایت در سال 2018 تکمیل شدند. در حال حاضر این ترمینال ظرفیت پذیرش 1000 مسافر در ساعت را دارد و در یک سال میزبان بیش از 2 میلیون مسافر است. خدمات و تسهیلات رفاهی مثل سالن های استراحت، رستوران ها و کافه ها، خدمات اقتصادی و صرافی، فروشگاه های دیوتی فری، کانترهای فروش بلیط هواپیما، داروخانه 24 ساعته و … در این ترمینال وجود دارد. ترمینال شماره 3 در سال 2011 و با گنجایش 400 مسافر در ساعت افتتاح شد. دو ترمینال فرودگاه با یک باند فرودگاه از هم جدا می شوند و متاسفانه دسترسی مستقیمی بین آن ها وجود ندارد. مسافرانی که قصد جابجایی بین دو ترمینال را داشته باشند باید از فرودگاه خارج شوند و با استفاده از تاکسی یا اتوبوس خود را به ترمینال دیگر برسانند.

سالن های استراحت فرودگاه

صرف نظر از کلاس پروازی بلیط هواپیما، شما می توانید از خدمات و امکانات سالن های استراحت فرودگاه بهره ببرید.

  • سالن استراحت سی آی پی | CIP Lounge: این سالن در ترمینال شماره 2، طبقه دوم قرار گرفته و خدمات و امکانات رفاهی مختلفی را به مسافران ارائه می نماید. هزینه ورودی که پرداخت می کنید علاوه بر خدمات ارائه شده شامل سرویس چک-این و خدمات پاسپورت هم می گردد.

سالن های استراحت ایرلاین ها

اگر مسافر فرست کلاس یا بیزینس کلاس هستید می توانید از خدمات ویژه ارائه شده در سالن های زیر بهره مند شوید.

  • سالن استراحت ازبکستان ایرویز | Uzbekistan Airways Lounge: این سالن در ترمینال پروازهای بین المللی قرار گرفته است.
  • سالن استراحت پروازهای ورودی ازبکستان ایرویز | Uzbekistan Airways Arrivals Lounge: این سالن هم یکی دیگر از سالن های استراحت و تشریفات است که مخصوص مسافران فرست و بیزینس کلاس است. این سالن هم در ترمینال پروازهای ورودی فرودگاه تاشکند قرار گرفته است.

خدمات فرودگاه تاشکند

  • اینترنت وای فای: سرویس اینترنت وای فای رایگان در سرتاسر فرودگاه بین المللی تاشکند وجود دارد که البته سرعت چندان بالایی ندارد. علاوه بر این، یک سالن کامپیوتر هم برای استفاده مسافران از اینترنت مهیا شده است.
  • صرافی و خدمات اقتصادی: در فرودگاه تاشکند چندین دفتر صرافی و خدمات اقتصادی وجود دارد. اما متاسفانه این دفاتر قبل از چک پاسپورت وجود دارند و بعد از این که از این مرحله خارج شدید نمی توانید به صرافی دسترسی داشته باشید. این صرافی ها به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته باز هستند و اگر دیروقت به فرودگاه رسیدید هم می توانید از خدمات آن ها بهره ببرید. از طرفی، دستگاه خودپرداز (ATM) در فرودگاه وجود ندارد و بنابراین ضروری است که حتما پول نقد همراه داشته باشید.
  • چرخ دستی حمل بار: اگر چمدان ها و وسایلتان زیاد و سنگین هستند برای حمل آن ها می توانید از پرخ دستی های فرودگاه به رایگان بهره ببرید. البته حواستان باشد که تعداد این چرخ دستی ها محدود است.
  • محوطه بازی بچه ها: فرودگاه تاشکند اگرچه فرودگاه عظیمی نیست اما بخشی را به محوطه بازی بچه ها اختصاص داده و با انواع بازی های کامپیوتری محیط سرگرم نماینده ای را برای بچه ها به وجود آورده است.
  • خورد و خوراک: در سرتاسر فرودگاه رستوران ها و کافه های مختلفی وجود دارند که البته ساعت کاری آن ها با یکدیگر متفاوت است. در زمان نگارش این مطلب در فرودگاه تاشکند هیچ رستورانی به صورت 24 ساعته باز نیست.
  • خدمات درمانی: در فرودگاه تاشکند مرکز خدمات درمانی و یاری های اولیه وجود دارد و خدمات اورژانسی و سرپایی را به مسافران ارائه می نماید.
  • فروشگاه دیوتی فری | Duty Free Shops: در فرودگاه تاشکند فروشگاه بدون اقتصادیات یا دیوتی فری هم وجود دارد که انواع محصولات مثل عطر، شکلات و … را بدون احتساب هزینه اقتصادیات به مشتریان ارائه می نماید.

دسترسی به مرکز شهر

  • تاکسی: تاکسی یکی از بهترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه تاشکند است و اغلب مسافران با استفاده از تاکسی خود را به هتل و مقصد می رسانند. فرودگاه در فاصله کمی از مرکز شهر قرار گرفته و به همین دلیل هم هزینه تاکسی خیلی گران نمی گردد. کرایه تاکسی با توجه به مقصد و دور بودن آن متغیر است، اما در هرحال کرایه تاکسی در فرودگاه معقول و مناسب است. به محض این که از فرودگاه خارج شوید راننده تاکسی های غیرمجاز دور و برتان را احاطه می نمایند تا شما را ترغیب نمایند سوار ماشین آن ها بشوید. با این حال، توصیه می کنیم از این هیاهو عبور کنید تا بعد از 50 متر به ردیف تاکسی های مجاز فرودگاه برسید.
  • اتوبوس: اگر وسایلتان زیاد سنگین نیست می توانید از اتوبوس هم برای رسیدن به هتل و مقصد بهره ببرید. به این منظور، از ترمینال پروازهای بین المللی خارج شوید و مستقیم حرکت کنید تا از پارکنیگ اتومبیل ها عبور کنید. سپس می توانید ایستگاه های اتوبوس را ببینید که درست کنار جاده اصلی قرار گرفته اند. اتوبوس ها از ساعت 6 صبح تا نیمه شب فعال هستند. اتوبوس شماره 40 از فرودگاه مسافران را سوار می نماید و در مدت 15 دقیقه شما را به ایستگاه قطار می رساند.

منبع: sleepinginairports.net

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85990

به "معرفی فرودگاه بین المللی تاشکند؛ ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی تاشکند؛ ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید