کوالکام مشغول مذاکره با دولت آمریکا برای فروش تراشه به هواوی است

به گزارش مجله سرگرمی، به دلیل تحریم های جدید آمریکا، هواوی رسما اعلام نموده که بخش تراشه سازی آن دیگر نمی تواند تراشه های جدید فراوری کند. به همین خاطر گوشی های هواوی میت 40 آخرین گوشی های دارای تراشه کایرین خواهند بود. طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، کوالکام در حال حاضر در کوشش است تا دولت آمریکا را برای دریافت مجوز فروش تراشه ها به این شرکت چینی متقاعد کند.

کوالکام مشغول مذاکره با دولت آمریکا برای فروش تراشه به هواوی است

به دنبال قانون جدید دولت ترامپ، فراورینمایندگان خارجی که از تکنولوژی آمریکایی برای ساختن تراشه ها استفاده می نمایند، باید قبل از فروش به هواوی از دولت آمریکا مجوز دریافت نمایند. به عبارت دیگر، بخش تراشه سازی هواوی هیچ شانسی برای بقا ندارد. شرکت تایوانی TSMC که سازنده تراشه های هواوی بود، رسما ارتباط تجاری خود با این شرکت را قطع نموده است.

در این میان، هواوی برای ادامه حضور در بازار موبایل هیچ انتخابی جز خریداری تراشه های یک شرکت دیگر ندارد. در همین زمینه می توانیم به شرکت چینی SMIC اشاره کنیم که تراشه کایرین 710A را برای هواوی فراوری نموده ولی از فناوری های جدید برای تراشه های قدرتمند بهره نمی برد. گفته می گردد هواوی مشغول مذاکره با مدیاتک برای خرید بیش از 120 میلیون تراشه است.

کوالکام هشدار داده که چنین کاری منجر به واگذاری بازار تراشه های 5G در چین و بعضی کشورها به رقبای آن می گردد. مدتی قبل، بخش تراشه سازی هواوی موسوم به HiSilicon پیروز شد در بازار چین از کوالکام به عنوان عظیم ترین تأمین نماینده تراشه پیشی بگیرد. هواوی از زمانی که تحت تحریم های گسترده آمریکا قرار گرفته، تمرکز خود را بر بازار کشورش افزایش داده و اگر دیگر نتواند تراشه های اختصاصی خود را فراوری کند، این بازار مهم به رقبای کوالکام واگذار می گردد.

دولت ترامپ در مجموع خواهان افزایش قدرت شرکت های تکنولوژی آمریکایی است و همین موضوع می تواند به نفع کوالکام تمام گردد. اگر کوالکام بتواند چنین مجوزی دریافت کند، منجر به کسب میلیاردها دلار درآمد می گردد و کوالکام بیش از پیش می تواند در زمینه توسعه فناوری های جدید سرمایه گذاری کند. کوالکام به این موضوع هم اشاره نموده اگر دولت آمریکا با این مجوز موافقت نکند، هواوی تحت تأثیر قرار نمی گیرد زیرا می تواند این تراشه ها را از شرکت دیگری تأمین کند.

طی چند ماه گذشته، بعضی شرکت های آمریکایی مانند اینتل، Micron و Xilinx برای ادامه همکاری با هواوی پیروز به اخذ مجوز شده اند. در هر صورت اگر کوالکام پیروز به انجام این کار گردد، احتمالا سال آینده پرچم داران هواوی با تراشه کوالکام روانه بازار خواهند شد.

منبع: Phone Arena

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 105701

به "کوالکام مشغول مذاکره با دولت آمریکا برای فروش تراشه به هواوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام مشغول مذاکره با دولت آمریکا برای فروش تراشه به هواوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید